Words from my heart

Jag har tänkt på en grej. Hur snåla vi tjejer är på att ge ut komplimanger, till andra tjejer! Hur mycket det tar emot för vissa att se hur andra lyckas i livet och framför allt att se hur snygga andra kan vara. Men varför egentligen? Vi är alla kvinnor/tjejer och borde vara stolta över våra systrars medgångar. Jag menar, hur svårt kan det vara att slänga iväg en snäll komplimang lite då och då? Det krävs inte mycket från en själv, men det kan förgylla en hel dag för den man säger det till. Om vi tar ett exempel, hur många bloggar är vi inte inne på varje dag där vi tycker att personen i fråga är sjukt snygg, men inte säger det till dem? Jag är inte Guds barn jag själv, för jag gör inte det varje gång, även fast jag kan tycka att hon är världens snyggaste. Är vi alla så osäkra på oss själva så att det tar emot så hårt att säga något snällt till någon annan? Kanske är uttrycket sant, att man inte kan älska någon förrän man riktigt älskar sig själv.
Att tycka att man själv är snygg, klassas som fult i detta lilla landet lagom. Men vafan, att ha dåligt självförtroende klassas ju också som fult. Vad är rätt och vad är fel? SKA man inte få tycka att man har både bra OCH dåliga dagar? I detta jäkla land så ska ju allt vara svart eller vitt, när vi alla egentligen vet att en mellanbalans är bäst. 

Nu ska jag fan vara snällare mot mig själv och mot andra, kanske funkar den där klyschan om att säga tre bra grejer till spegeln varje morgon..

Kommentarer
Postat av: effi

Så sant babe! Helt rätt och du är vacker, du borde få höra det mer, både insida/utsida :D

2010-05-18 @ 23:20:54
Postat av: Lotta

Yes, den är från h&m så spana in den du! ;D

2010-05-19 @ 00:14:17
URL: http://loodie.blogg.se/
Postat av: My

Go alice! =D du har så rätt!



hmm.. Nej, det känns som att det blir bara värre och värre haha. Aja, ska försöka att bara ignorera det.

2010-05-19 @ 08:54:04
URL: http://mywb.devote.se
Postat av: amanda

helt rätt snygging! keep it up va :D

2010-05-19 @ 10:28:49
URL: http://amanda-jz.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0