Valet 2010

Är så glad att vi bibehåller det blåa styret, woho! Go alliansen säger jag bara! Dock så är jag så jäkla arg över att Sverigedemokraterna får en plats i riksdagen. Jag tror inte att folk som röstar på dom vet vad dem egentligen står för. Så nu har vi främlingsfientlighet i riksdagen, vad bra då! Jag själv som har utländska rötter tar så illa upp. Hade kunnat skriva ett helt inlägg om valet men tänker inte göra det, blir så himla upprörd själv. Nej, nu ska jag ut och powerwalka och försöka släppa detta möget.

Kommentarer
Postat av: S A N D R A

blä kräks på dom !!!

2010-09-20 @ 09:52:34
URL: http://sandrarainea.se
Postat av: Anonym

å håller me dig, jag e dock inte moderat direkt, men jag står på alliansens sida, men detta med sverigedemokraterna e så jädra trist, visst de va väl ingen nyhet att de skulle ta sig in, men så jädra tråkigt att de finns människor som inte tänker ett steg längre !

2010-09-20 @ 10:00:42
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se/
Postat av: OliviaM

Demokrati kallas det.

& det är idiotiskt att kalla deras anhängare

för oförstående människor. Du har din åsikt ang SD,

men då får du också respektera deras åsikter.



Jag säger inte direkt att Vänsterns 5 % anhängare

är dumma i huvudet osv osv.. Trotts att mina åsikter

ligger så långt ifrån deras som möjligt.

Demokrati handlar om att respektera

&

att bli respekterad.



(: tack för mig

2010-09-20 @ 15:48:30
URL: http://oliviam.webblogg.se/
Postat av: bev

Hur kan du säga att det handlar om att respektera? Är det respekt att ta in flyktingar i ett land pågrund av krig i deras hemland och sedan be dom packa sina väskor och flytta hem? Är det respekt att nervärdera människor pågrund av sin religion? Du vet nog själv inte vad respekt handlar om.



Nej, det är fan inte respekt för mig. Och inte heller för många andra.



Och vad denna SD grejen kan leda till gynnar nog ingen. Inte ens den som röstade på dem. heja på ett inbördeskrig :)

2010-09-20 @ 17:21:39
Postat av: E

Tror vi behöver ett wake up call, de är nog väldigt bra för sverige att dom är med i riksdagen!

Vi kan inte ta in fler utlänningar, dom kan inte ta våra jobb och vår utbildning som många av dom bara slänger bort! Sverige tar in utlänningar för att tjäna in pengar på de, då moderaterna sålde ABSOLUT VODKA till frankrike och tappade inkomster på de..

Så nej inte fler utlänningar.. de räcker nu! de lever på våra pengar, och skicka ut dom som förstör som straff!!

2010-09-20 @ 17:57:55
Postat av: OliviaM

"bev"

läs igenom vad jag skrev ytterligare en gång. :)

jag förespråkade aldrig SD, utan jag beskrev

vad ordet demokrati egentligen innebär.

2010-09-20 @ 19:54:26
URL: http://oliviam.webblogg.se/
Postat av: OliviaM

svar;

Läs igenom SD's integrationspolitik,

du ligger inte ens i deras intresse med din

såkallade "invandrar" bakgrund. Jag är själv utländsk,

men jag är väl medveten om att detta inte rör mig.

Precis som det inte rör dig :)



& ja, du tillhör en av dem som lagt fram din åsikt

på bästa tänkbara sätt. Reagerade bara på att du sa

att väljarna antagligen inte är så pålästa i ämnet.

& då undrade jag varför det vore så svårt att

acceptera att dem faktiskt kan vara pålästa

& fortfarande stå fast vi sin åsikt.



Men vad vet jag, jag är ju bara en vanlig "rasist".

2010-09-20 @ 20:12:48
URL: http://oliviam.webblogg.se/
Postat av: bev

Demokrati är inte att utvisa någon ut landet.

2010-09-20 @ 20:41:24
Postat av: OliviaM

Demokrati kan handla om ett val där frågan är

"ska vi införa dödsstraff". Vilket kan ses

som idiotiskt, men om folk röstar för/emot så är det

en demokrati. Precis som dessa 5,7 % som röstar

på SD anser att de är deras demokratiska ståndpunkt.

2010-09-20 @ 21:53:24
URL: http://oliviam.webblogg.se/
Postat av: bev

Alltså du verkar inte förstå. Lägger ner

2010-09-20 @ 22:08:58
Postat av: bev

Jag lägger ner, vi är oense. Men alla får som sagt ha olika åsikter om saker och ting, precis som oss två nu :) Det är helt okej. Orkar inte argumentera mera :P Så ha de bra! Tack för en givande diskussion. & du ska ha kredd för att du är duktig på att argumentera, tjejen! :)

2010-09-20 @ 22:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0