SVAR PÅ FRÅGESTUND!

Kan du berätta lite om hur du började ditt modellgrejs från heeela början? :)
Svar: Kul att du frågade! :) Det hela började när jag var 13 (tror jag, kommer inte riktigt ihåg) med att en kompis släpade med mig på en casting på väla. Detta var för en utav Köpenhamns största agenturer Unique. De valde ut ett par stycken från castingen som de ville ha på ett möte i Köpenhamn och jag var en utav dem. De ställde en massa frågor om skolan och tog några kort. Någon vecka senare ringde de och sa att de sökte modeller på heltid och jag hade tidigare sagt att jag ville satsa på skolan. Så de blev inget med det men de uppmanade mig att söka till en agentur i SVE.
2 år senare tvingade samma kompis mig att söka till tävlingen "Modell 2009" (årtalet ändras beroende på vilket år, detta året är det t.ex. Modell 2011) som Nova lund och Sweden Models håller i. Jag kom med och hamnade bland finalisterna. Där blev jag upptäckt av ännu en Köpenhamns agentur, och de fixade bland annat jobbet på Triumph åt mig. Det var verkligen bland det roligaste men absolut jobbigaste som jag någonsin gjort! Att modella är inte så glamouröst som alla tror, men riktigt roligt är det. Det funkade inte riktigt på den agenturen, och då blev jag kontaktad av en av Sveriges ledande agenturer och där är jag med nu! :) Är dock med under kategorin "People" eftersom mina kroppsmått inte riktigt passar in till "riktiga" modeller. :) Har fått några jobb där men varit tvungen att tacka nej pga. skolan osv.
Att vara modell är verkligen det roligaste som finns men det tar mycket utav ens tid.. Speciellt jobbigt när man går i skolan! Nu senast var jag tvungen att tacka nej till en modevisning på Borås textilskola (som bland annat gick på fashion week) eftersom jag hade missat så mycket i skolan. Trist! 

Hur träffades du och din pojkvän från första början?
Vad föll du för hos honom?
Blev ni tillsammans direkt eller "dejtade" ni?
Vilka är dina bästa råd när det kommer till förhållanden?
Vad innebär er förlovning och hur hände den?
Svar:
Många bra frågor! Vår historia är så rolig, den känns så naiv på något sätt.. Ändå så är det de bästa som någonsin hänt mig :) Jag såg först Simon på ProCivitas öppet hus och tyckte att han var ursnygg. Någon dag senare lade han till mig på Facebook men jag tänkte inte mer på det. Några månader senare lade jag upp en bild på bilddagboken som han kommenterade och så började vi att snacka. Vi märkte direkt hur bra vi funkade ihop och jag blev nästintill kär innan vi ens hann träffas. Men efter att ha snackat i en vecka så träffades vi äntligen! Kan inte direkt påstå att det var något dejtande då han efter bara någon timme inpå dagen frågade "om jag officiellt var hans". Jag ville inget annat än att vara hans (detta var innan vi ens hade kyssts!!) så jag kunde bara säga ja. 
Mitt bästa råd när det gäller förhållanden är att ge och ta. Man är två i ett förhållande, även fast det kan kännas som man blir till en. Ingen ska behöva känna sig undervärdig i ett förhållande bara för att den andra bara tar och tar utan att ge. Man måste kompromissa! Det är jätteviktigt. Man kan ge utan att älska men man kan inte älska utan att ge. 
Vår förlovning betyder allt i världen för oss, vi vill gifta oss, skaffa barn villa och volvo (MERCEDES!!) och hela köret. För lika säker som jag är på att jag existerar är jag på att vi föralltid kommer att hålla ihop. Det finns dagar då jag stör mig så in i helvete på honom men jag kan verkligen inte leva utan min älskling. Det går inte. Han förgyller mina timmar, dagar och mitt liv. Varje vaken minut med honom är en fröjd! Vi förlovade oss i Spanien i somras. Vi hade sedan tidigare bestämt att vi skulle förlova oss och att det skulle ske i Spanien men sen bestämde han resten :) 17/6-10 hände det, typ en sekund efter att jag vaknat! Haha min man är för go.

Hur gammal är du?
Vart kommer du ifrån?
Hur länge har du och killen varit tillsammans?
Svar: Jag är 17 år gammal (1993) är halv thai/svensk och har varit tillsammans med min underbara pojkvän i lite mer än 1,5 år! :) 

Hur lång är du och hur mycket väger du?
Vad är dina framtidsplaner?
Det allra bästa träningstipset samt skönhetstipset?
Svar: Jag är ca 1,74 och har inte vägt mig på hundra år.. Muskler väger mer än fett så jag tycker inte att man får en rättvis bedömning, eller så vågar jag inte ställa mig på den haha.. Kanske bådadera ;) Senast så tror jag att jag vägde ca 58 iaf :) 
Ja alltså den frågan ställer jag mig själv varje dag.. Vill typ olika varje dag men det står mellan att läsa till advokat, psykolog eller mäklare :) Det är det i skolväg. Sedan vill jag göra en massa annat roligt! Som att backpacka. Det måste jag göra, älskar att upptäcka nya ställen! Filmen Into the wild är ett superbra exempel. 
Jag har två träningstips som jag själv tycker är jättebra.. Använd måttbandet istället för vågen! Man ser skillnad rätt snabbt om man sköter sig och det är så mycket roligare. Tränar man styrka så går man liksom upp i vikt efter som muskler då väger mer än fett, och det är ju kanske inte så kul att se när man verkligen kämpar.. Mitt andra tips är att variera din träning! Man tröttnar inte lika lätt då och man ser fram emot träningen. Jag tränar olika saker varje dag och det är det som gör att jag fullkomligt ÄLSKAR att träna! 

Vad använder du för preventivmedel?
Svar: P-piller och jag tycker det funkar superbra :) 

Gick det bra att träna idag? Hur många dagar har du tänkt träna denna veckan?
Svar:
Hej älskling, haha ja det gick bra :) Jag hade tänkt att träna varje dag denna veckan men jag har ju blivit sjuk :( Vilket du vet, eftersom du tar hand om mig haha.. Men det är step idag och yoga på lördag och förhoppningsvis är jag tillräckligt frisk för en löprunda imorgon! 

Äter du inte alls godis o gottis? Hur klarar du dig?
Svar:
Just nu gör jag inte det.. Äter inte onyttig mat heller. Haha, sjukt att jag klarar det men det är inte så svårt efter ett tag. Det gäller bara att våga säga nej till sig själv när man är på väg att äta något onyttigt. Men vi åker snart till USA och då ska jag kränga en massa onyttiga saker hela tiden! Har saknat mina andra män Ben & Jerry. Man uppskattar den onyttiga maten lite mer nu när man inte får äta den..

Vad använder du för smink?
Svar: Jag sminkar mig inte alls mycket till vardags, har mascara från loreal/max factor och solpuder från MUS nästintill alltid och har jag någon fet finne täcker jag den med concealer. Ibland tycker jag dock om att piffa till mig, t.ex. vid fest och då gör jag det med ögonskugga från isadora/MUS och eyeliner från Isadora :) Och läppstift får vi inte glömma! Fast då har jag inte ögonskugga till, tycker att det blir för mycket på mig.. Ska slänga in ett inlägg senare på smink och så, det är ju så himla kul! 

Hur har du råd med att köpa allt som du gör?
Svar: Haha jadu, den frågan ställer jag till mig själv varje dag.. Vet inte riktigt vart pengarna kommer ifrån men jag jobbar, får studiebidrag och har en generös pappa och farmor när jag har varit duktig :) ÄR INTE BORTSKÄMD!! Haha, många som tror det men jag köper faktiskt det mesta av mina kläder själv! 

Varför är du väääärldens bästa vän?
Svar:
För att du är en going min lilla Fiffi! Love u! 

Vart kommer halsduken ifrån?
Svar: Den är köpt på Santi DS i HBG, förra året :)

Vilka är dina favoritbloggar?
Svar:
Ojoj.. Väldigt många faktiskt. Hade tänkt lägga upp ett inlägg på alla bloggar jag läser senare men nu kör jag bara favoriterna. Förutom alla mina vänners och bekanta så läser jag Kenzas, Dollyblonds, Victorias och Angelicas :) En annan favorit som jag har haft väldigt väldigt länge är Jennifer, hon är så inspirerande! Sen får vi inte glömma Fashiontoast, som var bland den första bloggen jag började läsa. Ack vad snygg hon är!

Vilket är ditt bästa köp?
Svar: Måste nog säga alla mina skinnjackor här.. Och mina miss sixty jeans. Och mina svarta kängor!! Även min nya vinterjacka, som jag inte ens hunnit använda än. Och mina jeansshorts från Zara. AAAH det är assvårt haha! Älskar det mesta av mina kläder, mina små bebisar ♥ Dock skulle jag gääärna vilja välkomna hem lite mer ;)

Vilken linje går du och vad har du för betyg?
Svar: Jag läser Samhällsprogrammet med inriktning Ekonomi på Jensen Education och har hittills alla MVG :)

Kan inte du spela in en video på när du sjunger?
Svar: Har tänkt på det ett tag och självklart kan jag göra det. Är lite rädd haha, tänk om ingen kommenterar då måste man ju känna sig helt värdelös? Har världens sämsta självförtroende när det kommer till att sjunga, ändå älskar jag det mest i hela världen. Men jag lovar att jag ska. När det väl kommer till kritan så får ni bestämma låtarna :)

Varför tycker du inte om skolan längre? Den som var så poppis innan?
Svar:
Det är inte det att jag inte tycker om att gå i skolan, utan det är min nuvarande skola jag inte tycker om. Jag tycker att det är en jättefin möjlighet att gå i skolan och alla som har chansen borde ta den! Det gynnar en verkligen längre fram i livet, men det är viktigt att trivas på sin skola annars går det bara utför.. Som det gör nu. Jag har mått psykiskt dåligt pga. skolan hur längesom helst vilket även har lett till att jag fått fysiska besvär, t.ex. magkatarr. Jag och mina flickor ska byta nu snart, och jag har nog aldrig kännt mig så lättad i hela mitt liv. Vardagen suger pga. min dumma skola!

Vad hade du för poäng när du gick ut nian?
Svar: Tror jag hade 280 eller något sånt, dock vet jag att jag förtjänade mer. Väldigt svårt att få betyg på min gamla skola men ändå saknar jag den något enormt..

Är du intresserad av fotboll?
Svar: Aldrig varit extremt intresserad utav fotboll men eftersom jag är tillsammans med en fotbollsidiot har det blivit att jag blivit mer intresserad. Tycker det är jättekul med fotboll, dock kan jag inte spela.. Överhuvudtaget. Men att titta och följa är sjukt nice!

Hur ser ditt liv ut om 15 år?
Svar:
Gift med min fästman, 2 barn, jobbar som psykolog eller åklagare, har mycket djur, bor i HBG, GBG eller någonstans utomlands och är tränad som in i helvete ;)

Vad är det bästa resp. värsta du varit med om?
Svar:
Bästa är utan tvekan min fina pojkvän. Vet inte vad jag hade gjort utan honom, han förgyller verkligen mitt liv! Även fast jag hatar min skola mest i hela världen (typ) så är det på sätt o vis det bästa som hänt mig efter som jag bland annat träffat mina fina vänner där :)
Värsta är SKITSKOLAN JENSEN!! Haha den har fan förstört mitt liv. Förutom världens finaste vänner och världens finaste lärare Camilla (jag ska sno med henne i en säck till vår nya skola)

Känner du att dina vänner kommer i kläm när du har pojkvän eller är det kanske tvärtom? Tips?
Svar
: Ska jag vara helt ärlig så känner jag faktiskt så ibland. Jag älskar att vara med min pojkvän för han är verkligen bäst, men ibland saknar man verkligen sina vänner. I början är man ju bara med sin pojkvän men har börjat träffa mina vänner mer och mer nu :) Tips på hur man löser detta kommer i ett inlägg snart darling!

När blev du av med oskulden? Och hur visste du om du var redo?
Svar:
Avstår att svara på när jag blev av med den (inte tidigt men inte jättesent) och jag vet inte hur jag visste att jag var redo.. Trivdes i killens sällskap helt enkelt :)

Är du oskuld?
Svar: Nej.. Bra motion det där

Vad är ditt bästa skönhetstips?
Svar: Hmm.. Sova! Och motionera! Man känner sig så mycket finare. Något annat viktigt är också att alltid tvätta bort sminket och smörja in sig osv. tiHela den processen är viktig. Och sen - ett tips om smink - känner man att man börja sminka sig för mycket så är det antagligen så.. Less is more! (Åtminstone till vardags)

Hur får du ditt hår att se så hälsosamt och rent ut?
Svar: Tvätta inte håret varje dag.. Mycket viktigt. Jag tvättar ca varannan dag, ibland mer sällan. När jag har tränat och verkligen måste duscha så använder jag bara balsam eftersom för mycket schampoo sliter så mycket på håret. När jag har balsam i så kammar jag håret med en bredtandad kam, det gör det mycket lenare! (Viktigt att ta en bredtandad då håret är skörare när det är blött) Sedan lägger jag alltid i en leave-in produkt efter jag duschat för att inte skada det :) Använder alltid värmeskydd när jag använder värmetänger!

Vad använder du för tips?
Svar: Har provat mig fram till det mesta men lyssna på era frisörer! Och fråga dom om saker, dom har nästan alltid bra svar. Om ni har en bra frisör vill säga. Sedan läser jag jäkligt mycket tidningar och där snappar man också upp rätt mycket ;)

Rullar du eller viker du ditt papper när du ska torka dig?
Svar: Haha AMANDA.. Beror nog på mitt humör faktiskt haha.. Är jag arg så blir det ingen rullning eller vikning överhuvudtaget.. Då blir det "den ihopknycklade bollen". Har jag fina kläder och känner mig feminim blir det vikningen. Är jag vanlig, som nästan alltid, blir det rullningen :) DÄR FICK DU DITT SVAR BAJSUNGE!

Har du testat att röka någon gång?
Svar: Är så stolt över att säga att jag aldrig gjort det :D Vill inte heller hihi.

Om du bara fick välja en outfit som du skulle haft på dig konstant i 2 månader vilken skulle du då valt?
Svar: Typ... Långklänning hihi. Snygg, go, fuckable och samtidigt bekväm :D 

FÖRLÅT MINA KÄRA FÖR SEGT SVAR. Jag har tappat bort mig själv lite, men är snart tillbaka, promise!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hihi tack för bra svar :) då gör det faktiskt inget att det tog lite tid!!

2010-10-25 @ 22:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0